NEDERLAND!

26 juni 2023 - Atlanta International Airport (hartsfield Jackson), Georgia, Verenigde Staten

Na 3,5 week, 4.047 mijl en 48 flesjes water zijn we nu op ons eindpunt aangekomen: Atlanta International Airport. En zijn we morgen weer in Nederland.

Begonnen in Boston waar we gefietst hebben, een honkbalwedstrijd van de Red Sox hebben meegemaakt en ons door een student van Harvard University hebben laten rondleiden. Cape Cod was niet wat we ervan verwacht hadden. Rijden door Connecticut was geweldig. Het leek erop dat wij last zouden krijgen van de rook van de bosbranden in Canada maar op een of andere manier zwijnden wij er doorheen. We maakten een mooie rit in het Adirondack Park.

Min of meer spontaan kozen we ervoor een uitstapje te maken in Canada en de Niagara Falls te bezoeken. Prachtig om deze een keer ‘live’ te zien. We aten toen bij de Legends Café. Een prachtige eettent. Een topdag voor Wiedes was het bezoek aan het ‘Belle Isle Aquarium’.

Toen brak de week aan bij mijn neef Nick en zijn vrouw Gerda die al 50 jaar in St. Clair (Michigan) wonen. Niet gepland maar wij zijn daar ruim een week gebleven. En het was een fantastische week. Wat mij het meest is bijgebleven is dat mijn neef qua karakter zo ontzettend op mij lijkt. Heel bijzonder. En Gerda was als een moeder voor ons. Mooi waren de bezoekjes aan hun vaste restaurant waar ze veel vrienden hebben en die nu ook onze vrienden zijn. De vele ritjes in de auto als we ergens naar toe reden. En altijd hoorden wij hun favoriete klassieke muziek. Want wat voor ons geldt, geldt ook voor hen: de interesse in muziek.

Het Henry Ford museum was geweldig, het Holland Museum viel enigszins tegen. Genoten hebben we van 2 streetfestivals en een kermis waarbij een Tribute band van Queen natuurlijk een topper was. We hebben samen met de familie van Nick en Gerda vaderdag gevierd onder het genot van een barbecue.

Door de groene staat – West Virginia – was een genot om doorheen te rijden. Het interview met een lokaal tv station staat ook nog in m’n geheugen. Helaas hebben wij zelf de beelden niet kunnen terugzien. We hebben zo’n 80 mijl van de Blue Ridge Parkway gereden, die dag was het echter slecht weer en hebben we niet veel uitzicht gehad. De dag erop werd dit ruimschoots goedgemaakt toen we door de Great Smoky Mountains reden.

Het Corvette museum, een country muziek avond meegemaakt op het beroemdste country podium van USA: de Grand Ole Opry. Allemaal geweldig. En dan Nashville. Zoals ik al eerder schreef, wat hier gebeurt is overweldigend. Althans, voor hen die van muziek houden en dan vooral country muziek.

Op de laatste dag maakten we kennis met het Madame Tussauds in Nashville en kwam Wiedes in de hemel toen hij in een groot winkelcentrum een Fishing Centre aantrof.

De mensen zijn ontzettend aardig, als jij jezelf openstelt doen zij dat ook. Ja, in de restaurants zeggen ze allemaal ‘hello, how are you today’ maar dat neem je gewoon voor lief. Reclame. Reclame. En nog eens reclame. Veel borden langs de wegen en om de 5 minuten komt een reclameblok voorbij op TV.

Amerika is groot. Alles is groot. Koop een kop koffie langs de weg en hier kun je 3 mensen blij mee maken. De immens grote vrachtwagens halen je links en rechts in, op de maximale snelheid wordt nauwelijks gelet. Wel zijn er veel slechte wegen, met grote gaten in het wegdek. De rest areas langs de snelwegen zijn geweldig.

En het is geweldig rijden in Amerika. Nog steeds. Heel veel groen zijn we tegengekomen, inherent aan het oosten van Amerika. We hebben stukken gereden die zo fantastisch waren en beiden genoten we van de dezelfde muziek in de auto. Wat zullen we veel muziek hebben meegezongen!

Ondanks deze weken is het natuurlijk ook weer gewoon lekker om naar Nederland te gaan en om je gezin, je familie, je vrienden, je collega’s weer te zien. Sporthonk, padellen, wandelen, Spirit. Want hoe mooi Amerika ook is, alleen al vanwege het sociale aspect zou ik hier nooit kunnen aarden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Aad:
    26 juni 2023
    Morrie Gerrit en Wiedes,
    Iedere dag weer genoten van je proza wat jullie allemaal mee maakten. Jullie zijn op en top muziek liefhebbers, ik kan nog niet eens in jullie schaduw staan, maar ik geniet op mijn manier van de muziek die ik leuk vind. Ook de verhalen over de natuur zijn mooi om te lezen. Gelukkig geen rare dingen meegemaakt en nu maar hopen dat jullie veilig door de Douane heen komen.
    Toch niet teveel gekocht hé, anders netjes aangeven.
    Goede vliegreis en tot gauw.
    Gr Aad
  2. Sjon:
    26 juni 2023
    Mooie reis geweest en een genot om jullie te volgen ik heb ervan genoten .
    Hoop dat jullue snel weer gaan goede vlucht en we spreken elkaar weer.
  3. Brigit:
    27 juni 2023
    Ik ben het helemaal met je eens. Zal de rest van je mooie verhalen laten lezen aan Nick & Gerda en zo af en toe wat mooie foto’s sturen. 🤣