Back to Moab, Roadwork ahead

15 juni 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Het wordt hoog tijd voor een knipbeurt. Via Internet kom ik uit bij een haarsalon. De deur lijkt eruit te vallen, er zit geen glas in en daar wordt via een mededeling op de deur voor geëxcuseerd. Ik twijfel heel even of ik door moet zetten. Ik doe het. Via een trap naar boven zie ik zowaar 2 kapsters bezig. Eén ervan heeft een cowboy-hoed op. Awesome! Ik kan gelijk geholpen worden en Alyssa gaat mij knippen. Ze pakt de zaken anders aan dan m'n eigen kapper. Eerst een beetje vaag knippen, dan wassen (?), en dan weer knippen én scheren. Maar ik ben tevreden met het resultaat. Weer heerlijk kort en fris. En dat voor $ 20,--!

Dennis is al die tijd wezen wachten in de auto maar is nergens te bekennen. De ramen staan op een kier, ik kan zo bij mijn fototas. Dennis!!! Ik open het portier en natuurlijk gaat het alarm af. Nog geen Dennis. Plotseling staat ie aan de overkant te roepen. Hij deed daar effe een koppie...

We zakken weer af naar Moab. Onderweg komen we in een serieuze file. We staan zelfs een kwartier stil. "Roadwork ahead". Ongelooflijk dat een persoon met een stopbord staat die in contact staat met zijn collega, een paar kilometer verderop. Volgens mij doen wij dat met verrijdbare verkeerslichten?

We gaan onze auto uit en spreken met een mevrouw die anti Trump is. Ook hebben we een kort gesprek met Patrick uit Blanding. Dat stadje van alcohol vrij bier. Dat komt door de Mormonen, zo weet hij ons te vertellen. Hij zag onze kentekenplaat van Californie. Daar komt hij vandaan en schept hij over op. "The West is The Best!" Het oosten vindt hij maar niks.

Het is nog een pittig ritje en voor het eerst is de omgeving ook niet veel aan. Wat mij nog opvalt is dat de meeste motorrijders nauwelijks of zelfs zonder enige bescherming over de Highway scheuren. Op de lokale wegen heb ik ze zelfs gezien zonder helm.

Tijdens het eten blijkt dat de limiet van m'n creditcard is bereikt. "Declined" dus. Even de  limiet online verhogen blijkt niet makkelijk gaan. Silvia blijkt mee te moeten tekenen. En dan loop je tegen het tijdsverschil op. Dan maar even tijdelijk de card van Dennis inschakelen.

Morgen om 09.00 uur melden wij ons voor het raften.

P.s.: Ik heb nieuwe foto's geplaatst. Vanaf de Grand Canyon.

1. Carlien:
    16 juni 2017
    Ga zo door Gerrit. We reizen mee met jullie en wat een GE WEL DI GE foto's. Postermateriaal!