I Boated Today

16 juni 2017 - Beaver, Utah, Verenigde Staten

"I boated today." Als je voor eerst heb geraft, krijg je een sticker achteraf met deze tekst.

Wij hadden bij West Wild Voyages een Rafting Trip geboekt. Had net zo goed een ander kunnen zijn, in Moab heb je er een stuk of 15. Vanaf het kantoortje vertrekken we eerst met een bak van een wagen naar de startplek van de tocht. Dat is eerst  45 minuten rijden. Zo kunnen we mooi kennis maken met de crew. Isaac is een van de crew leden. Het lijkt wel of ie gisteren lekker heeft doorgezakt in de kroeg. De gesprekken gaan met name over Nederland. Ze willen alles van ons weten. Isaac blijkt bovendien een fanatieke voetbalspeler -en supporter te zijn. Zeldzaam! Wij grijpen dat moment gelijk aan om te zeggen dat wij Feyenoord supporters zijn en dat onze club dit seizoen kampioen is geworden. Ook proberen we uit te leggen wat de Friesche Elfstedentocht inhoudt maar dat valt nog niet mee.

De tijd vliegt voorbij en we zijn aangekomen. Het is een drukte van belang. Voor de meeste  organisaties is dit een vertrekpunt op de Colorado rivier. Wij kiezen voor een boot waarin Isaac onze gids is en tevens de man met de peddels. Na een korte veiligheidsinstructie, waarin Isaac niet op zijn best is, gaan we de boot in voor een 7 mijl durende tocht. Camera mee, GoPro mee. Pet op, zonnebril op, ingesmeerd, reddingsvest aan. We kunnen.

Het eerste gedeelte glijden we de Colorado rivier af. Parchtig om vanaf het water het rotsgebergte aan je voorbij te laten gaan. Er zijn stukken die zo mooi zijn, dat je je mond moet houden en naar de stilte zou moeten luisteren. Zou, want wij hebben 2 kinderen aan boord en pa wil ook niet erg meewerken.

Dan wordt het wel eens tijd voor meer actie. Die komt. Isaac legt uit dat we 4 rafts krijgen waarbij je door flinke stromingen moet. Onderweg worden we nog getrakteerd op zoutjes, ons water wordt bijgevuld, prima voor elkaar. We proberen Isaac "het is prachtig weer" te laten zeggen, maar met het woord "weer" heeft ie al moeite!

De laatste raft is de mooiste. We worden flink door elkaar geschud en het water komt van verschillende kanten  naar binnen. Hier doen we het voor! De 7 mijl zijn alweer voorbij en we worden weer teruggebracht naar Moab. Met weer een prachtige ervaring rijker.

Vervolgens staat er nog een lange autorit voor de boeg naar Beaver, Utah. We gaan nu weer westelijk.

Waarschijnlijk zondag in Reno en we willen ook nog Sacremento aan doen. En dan zitten we dicht tegen San Francisco aan waar we volgende week woensdag vandaan vliegen.

1. Thea:
    17 juni 2017
    Iedere morgen een mooi verhaal bij de koffie.
    Gaan het straks nog missen.
  2. Brigit:
    17 juni 2017
    Inderdaad Thea. Ik geniet er ook van hoor. Ja Gerard en Dennis, het is nu de dagen een beetje aftellen, daar nog maar niet aan denken.
  3. Michel:
    17 juni 2017
    Onze reigerfloortjedessing. Mooie verhalen Gerrit!
    Zit alleen een klein tekstueel foutje in je verslag. Hierbij de juiste versie:
    "Wij grijpen dat moment gelijk aan om uit te leggen dat wij Feyenoord supporters zijn en dat onze club dit seizoen kampioen is geworden maar dat valt nog niet mee...."