The Final

25 juni 2013

Het zit erop! We hebben ruim 3 weken genoten van Amerika. Met ong. 6.500 mijl op de teller. In vogelvlucht:

Het begon allemaal in Miami. Na 3 dagen in Florida, de Sunshine State, bij Widus zijn zus en zwager, vertrokken we naar Nashville. Twee volle dagen genoten we daar van de stad en zijn (country) muziek. In Memphis waren we 1 dag en lieten de blues over ons heen komen.

Vervolgens reden we zo'n 280 mijl "om". We moesten en zouden naar de "Elbows Inn" in Devils Elbow pal gelegen langs de originele route 66. Daar hadden we een mooie avond met de locals.

Via Oklohoma, waar we de aardige Alisha ontmoetten en die ons op weg hielp, kwamen we weer helemaal in het zuiden terecht van Texas. In Austin beleefden we de heetste dag van onze vakantie, 's-avonds koelden we af in een plaatselijke maar wel vooraanstaande kroeg de "Broken Spoke".

Op aanraden van Alisha deden we het toeristische plaatsje Ruidoso aan waar we sliepen in een blokhut en een prachtige avond hadden in een Ierse pub met 2 Texanen.

Santa Fe, met Woody, was ook een belevenis en hadden een paar zeer relaxte dagen. We vertrokken nog meer noordelijk en kwamen aan in Colorado waar we een mooie dag beleefden in The Garden of Gods. In het plaatsje "Nederland" deden we een kop koffie en kwamen we James tegen.

Twee dagen reden we door Yellowstone wat geweldig was. De natuur hier was zo overweldigend! Sorry voor het eekhoorntje..

De westkust werd afgelopen zondag bereikt en maandag tenslotte bereikten we ons einddoel: Seattle. De koffers worden voor het laatst gepakt en vanmiddag leveren we onze Chevy in en om 18.00 vliegen we terug naar Nederland.

We zitten hier met een dubbel gevoel. Amerika is zo mooi om er te zijn. Wat zullen we onze "refills" missen, de natuur, de wegen, de Texas Roadhouses, de Hooters, de Cracker Barrels. En denken terug aan al die mooie kleine ontmoetingen met de mensen hier.

Maar waar ik naar uitzie is het weerzien met het gezin, en beiden met onze familie, onze vrienden en collega's. Heerljk om weer te fietsen naar de tennisbaan en een balletje te slaan (helaas kan ik a.s. vrijdag niet bij de racketavond zijn, ik stuur Widus wel als afgevaardigde). En genieten van de hollandse kost. Ik heb voor woensdagavond bloemkool besteld!

En hoe mooi het ook is in Amerika, beiden zouden er moeite mee hebben om hier te wonen. Wat dat betreft is dat kille, kleine Nederland met al zijn regen en gemopper toch prachtig om te wonen!

Wij zien jullie allemaal graag binnenkort!

Groeten,

Gerrit en Widus

1. Carlien:
    25 juni 2013
    Genoten van jullie belevenissen!