Missie volbracht

23 juni 2013 - Kelso, Washington, Verenigde Staten

Met nog 2 volle dagen voor de boeg hadden we enkele dagen eerder besloten om de Highway 101 te rijden. "Highway 101 is a north–south U.S. highway that runs through the states of California, Oregon, and Washington, on the West Coast of the United States."

Via een spannend bospadje (ik had een verkeerde inschatting gemaakt) zien we de Pacific Ocean bij het plaatsje Oceanside. Ik loop het strand op om écht te kunnen zeggen dat ik de oceaan heb bereikt. Gestart aan de oostkust en na ruim 6.000 mijl de westkust: missie volbracht. Drie grote rotsblokken steken uit het water, het doet me denken aan de film "The Goonies".

We volgen de 101 ongeveer 125 mijl. Helaas regent het de hele rit, en soms echt keihard. Gelukkig kwam Venus van de Shocking Blue nog voorbij en is de radiozender weer goed, maar de dag was voor de rest troosteloos. Ongelooflijk hoeveel fietsers wij ook tegen kwamen. Allemaal van noord naar zuid, dat is volgens ons de enige kant die je op kan fietsen. In dit weer moet dat ontzettend zwaar zijn.

Veel is er dus niet gebeurd vandaag. We overnachten nu in Kelso, Washington, en maandag is de laatste vakantiedag in USA. Met een omweg gaan we morgen richting Seattle (overnachting in Lakewood) om er nog een mooie dag van te maken. Dinsdag om 18.00 uur vliegen we vanaf Seattle richting Nederland...

1. Paula:
    Gerrit,

mooie verhalen allemaal
    Veel gezien!
    goede reis naar huis
  2. Simone:
    24 juni 2013
    Goeie reis , mannen! Nog tijd genoeg om weer te herstellen voor racketavond.
  3. Aad:
    Morrie Wiedes en Gerrit,

Ik heb genoten van je vakantie verhalen, ik wist niet dat jij van die schrijverstalenten had! Jij kan ook wel een kolumn in het Dagblad van Westfriesland vullen. Je hebt echt talent.

Hoe laat land je op Schiphol?

Ik hoor van je.

Groeten Aad