Washington en Oregon

22 juni 2013 - McMinnville, Verenigde Staten

Zaterdagochtend rijden we via de oostkant de staat Washington binnen. In de ochtend rijden we door een "threeless" gebied: geen bomen te bekennen, maar enorm open. Hoewel niet spannend, het rijdt zo relaxed, je heb amper door dat je aan het sturen bent.

Na de lunch in Kennewick staan er een stuk of 10 meiden uitdagend in korte broekje langs de weg naar ons te zwaaien. Voordat we door hebben dat ze daar alleen staan om geld in te zamelen door je auto te wassen zijn we de bocht al om en kiezen we door om door te rijden. Achteraf een gemiste kans. De foto zou er spectaculair uit hebben gezien!

We vervolgen onze weg en rijden bijna zo'n 200 mijl pal naast de Columbia Rivier. Tijdens deze rit blijkt nog eens hoeveel we al hebben gereden: we hebben 6.000 mijl achter ons liggen.... De volgende staat dient zich aan. Oregon. De enige staat waar je bij het benzinestation geacht wordt niet zelf te tanken (Lonely Planet: Oregon is famous for not being able to pump your own gas). De hele dag loopt daar een mannetje rond die voor jou de benzineslang in de tank stopt! Doe je dit zelf dan kunnen er medewerkers zijn die je heel kwaad aan kijken. Je mag wel zelf je raam schoonmaken, dat dan weer wel.

De overnachting vindt dit keer plaats in Mc Minnville. We zijn beland in een - klein - wijngebied, en de motels blijken weer overvol door weer een evenement. Gelukkig vinden we toch een motel.

Vandaag, de zondag, staat in het teken van het rijden van de Highway 101. Deze weg loopt van noord tot zuid langs de oceaan. Moet fantastisch zijn om deze te rijden.

ps: ik heb nog enkele foto's van Yellowstone geplaatst.