Seattle

24 juni 2013 - Tacoma, Washington, Verenigde Staten

Het plan was om de laatste dag nog van de natuur te genieten en via het park "Mt Rainier" ons laatste motel te bereiken. Echter, onze Lonely Planet Gids bracht ons op andere gedachten.

Zo belanden we in het EPM (Expierence Music Project) Museum in Seattle (http://www.empmuseum.org). Dit museum is opgedragen aan de historie en ontdekking van de populaire muziek en de popcultuur. Veel aandacht werd besteed aan Jimi Hendrix, oa was zijn gitaar te zien waarmee hij optrad tijdens Woodstock. Goed beveiligd onder plexiglas. Hier kwam ik achter toen ik m'n fototoestel hierop wilde zetten als een soort van statief maar werd snel aangesproken door een beveiligingsmannetje.

We kuierden door het museum heen en ik kan wel zeggen dat het een fotogeniek museum was. Ook dit museum was weer mooi opgezet en we konden er een aantal uren vertoeven.

Dus sluiten we de vakantie toch weer "cultureel" af. Over een aantal uurtjes hebben we onze laatste warme maaltijd. Op verzoek van de meiden van Hooters zullen wij hen straks bezoeken. Via onofficiele kanalen kwam ons ter ore dat 2 knappe, uitziende jongens uit West Friesland zeer geziene gasten zijn in deze tent. Vooruit dan maar, wij zullen ze niet teleurstellen.

Morgen nog een eindverslag en voor Aad: wij landen woensdagmiddag om 13.00, het vluchtnummer is KL6163. Hoop dat ik je nog effe tref!

Later.....Inmiddels hebben we genoten van onze "onze laatste avondmaal" in de USA. Bij Hooters dus. Blijkt net de finale te zijn van de Stanleycup tussen Chicago en Boston (we hebben het over ijshockey). Vijfentwintig (!) tv-schermen geven live verslag van de wedstrijd. Widus krijgt zijn biertje. En deze wordt wel op een hele aparte manier gebracht. De goed uitziende jongedame brengt het biertje op haar hoofd! Ze staat tussen ons in, zie het biertje op haar hoofd staan en zij wacht totdat mijn reisgezel haar verlost van het gewicht op haar hoofd. Helaas kijkt hij naar beneden in plaats van omhoog (begrijpelijk overigens). Na een aantal minuten wijs ik hem erop dat hij nou toch echt een keer naar boven moet kijken, al is het alleen maar dat het bier lauw begint te worden!

Hooters: ook een aparte tent met zijn eigen sfeer. Mats! Je MOET je vader minimaal één keer hier mee naar toe nemen. Naast Texas Roadhouse, Cracker Barrel moet Hooters gewoon op je Bucket List staan als je reist door de USA.

We sluiten de avond af met waarschijnlijk een paar afleveringen van American Pickers en/of Friends. De benen gaan languit, de biertjes tussen ons in en er staat ook nog een korte evaluatie van de afgelopen 3 weken op het programma.

Daarover morgen meer in mijn laatste verslag.

1. Ton en Elly Vertelman:
    25 juni 2013
    Gerrit (en Widus) we hebben genoten van de verslagen. Goeie reis terug.