Fenway Park, Red Sox

3 juni 2023 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Om Nederlandse tijd doken we om 03.00 uur in bed. Beiden met de voeten ‘buitenboord’. De lengte van de bedden zijn ingericht op Amerikanen, niet op 2 Westfriezen... We kwamen beiden de nacht redelijk goed door en om 6 uur Amerikaanse tijd was het mooi geweest. Om 7.30 zaten we aan ons ontbijt op loopafstand van onze B&B.

Wiedes kreeg zijn favoriete ontbijt voorgeschoteld namelijk scrambled eggs. Ik ging voor de pancakes.

Vervolgens maakten we kennis met de tram/metro van Boston. Doel van vandaag: Fenway Park waar de Red Sox een wedstrijd ging spelen tegen de nr. 1: Tampa Bay Rays. We waren ruim op tijd en we vergaapten ons over alles wat in de nabije buurt van dit honkbalstadion plaatsvind. Allereerst kocht Wiedes een honkbalpet, iets waar hij zijn zinnen op had gezet. Twee oudere verkopers kregen hem zover dat hij hier USD 35,-- voor betaalde. Als tegenprestatie mocht ie met de mannen op de foto. Overigens was dezelfde pet in de officiele fanstore voor USD 40,-- te koop... De fanshop van Feyenoord pas hier overigens een keer of 5 in.

Het weer was vandaag koud en guur, de thermometer tikte ongeveer 12 graden aan. Maar dat weerhield ons niet om vol goede moed het stadion binnen te gaan. Om het stadion was veel reuring net als in de catacomben. Hierbinnen gebeurde van alles. Zo mochten kleine kinderen zien hoe hard ze een bal konden gooien (filmpje) of waanden zich in op de thuisplaat met een virtual reality bril. En ook hier barstte het van verkopers van merchandising. Het is bizar, iedereen heeft wel een kledingstuk aan van de Red Sox.

Maar bovenal lijkt het bij de Amerikanen toch weer te gaan om: eten. De prijzen hier zijn best hoog, maar dat weerhoudt ze niet om van alles, en veel, mee te nemen naar de tribune. Het lijkt wel of het honkbal op de 2e plaats komt.

De wedstrijd zelf was saai. Waarom houden de Amerikanen niet van ons voetbal. Daar gebeurt echt veel meer op het veld. Met een 4-1 voorsprong voor Tampa in de 5e inning leken de Red Sox kansloos. En dan toch de opleving in de 6einning. Uit het niets pakte zij 6 punten, het stadion maakte eindelijk geluid en met een 7-4 voorsprong gingen ze de 7einning in. Wij geloofden het wel. Om de drukte in de tram/metro voor te zijn namen we afscheid van Fenway Park. Uiteindelijk wonnen de Red Sox met 8-4.

Foto's en 1 video geplaatst.

Morgen: fietsen in Boston en bezoek Harvard University!

1. Sjon:
    4 juni 2023
    Prachtige dag zo Gerrit masr ons vortbal wordt ook steeds minfer om naar te kijken vind ik hoor , al die onnodige valpartijen ,protesten etc,etc maken het er niet leuker op