CORVETTE MUSEUM, LOST RIVER CAVE, GRAND OLE OPRY

24 juni 2023 - Brentwood, Tennessee, Verenigde Staten

First thing in the morning: het ontbijt en even de computer raadplegen. Ik stuit op de site van de Grand Ole Opry en zowaar zijn er vanavond nog kaarten beschikbaar in hetGrand Ole Opry House. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Als je als country artiest hier heb mogen optreden, nou dan kan je er wat van. Op het podium ligt een ‘circle’ van hout.

Het is de wens van iedere artiest om daarop te mogen staan.

Maar eerst het Corvette Museum. Je raadt het al, een museum over alleen maar het automerk Corvette. Als bezoeker heb je een speciale parkeervak, maar dan moet je wel dit merk rijden. Het museum is prachtig opgezet. Ook al heb ik niet zoveel met auto’s, de Amerikanen weten wel hoe ze een museum moeten opzetten. Maar binnen een uur heb je (ik) het wel bekeken. Uiteindelijk kom ik de grote hal uit waar een stuk of 8 auto’s staan opgesteld. En wat blijkt, dit zijn nieuwe Corvettes die vandaag worden opgehaald door hun kopers. Sommige zijn al aanwezig, krijgen nog wat instructies van de verkoper en rijden ‘m de hal uit.

Omdat we nog tijd over hebben gaan we een cave bezoeken. Een slechte keuze. Van de 3 kwartier wordt een half uur gepraat. De boot gaat 50 meter de grot in en duurt niet langer dan een kwartier. Zonde van de tijd, die we hard nodig hebben als blijkt dat we in een soort van meerdere verkeersinfarcten terecht komen. We moeten de geplande Hooters laten schieten om én in te checken bij ons motel én op tijd bij de Grand Ole Opry te zijn.

Maar het bezoek aan de Opry maakt alles goed. Wat is dit fantastisch om hier te zijn. Buiten een groot podium met een dame die geweldig zingt met een dito begeleidingsband. En dan naar binnen voor de show. Een schitterende ambiance en een prachtig podium met een aantal topartiesten (voor de kenners: Dan Tyminski en Vince Gill) die voor ons optreden. ER is plek voor 4.000 bezoekers. Ik schat in dat er vanavond 3.500 zijn. Echt prachtig om dit een keer mee te maken.

Vandaag staat volledig in het teken van de muziekstad Nashville, waar Wiedes en ik al voor de 3e keer komen. Maar de laatste keer was 10 jaar geleden. Tijd voor een update!

1. Silvia Slagter:
    24 juni 2023
    en nog steeds geen Hooters bezocht? toch jammer voor jullie.....