GAYLORD, MADAME TUSSAUDS, OUTDOOR WORLD, HOOTERS

26 juni 2023 - Marietta, Georgia, Verenigde Staten

Om onze laatste dag goed in te vullen hebben we een klein programmaatje in elkaar gefranseld. Allereerst brengen we een bezoek aan het ‘Gaylord Opryland resort’. Op steenworp afstand van de Grand Oly Opry waar we vrijdag waren. Het resort heeft een glazen atrium en heeft 3,6 ha aan overdekte tuinen, riviertjes en watervalletjes. Het heeft 15 restaurants en 4 bars. Nog niet eerder zoiets gezien, het is bij het bizarre af.

Al gauw gaan we terug en lopen naar het Madame Tussauds. De grootste country artiesten hebben hier een plek gekregen. Wij gaan als aller eersten naar binnen en dat geeft mij de mogelijkheid om foto’s te schieten zonder dat anderen voor m’n lens lopen.

Ook dit is weer fantastisch opgezet. Het zijn niet alleen de wassen beelden, maar over elke ruimte is nagedacht. We zien Elvis Presley, Bruce Springsteen, Jimi Hendrix maar ook Garth Brooks, Blake Shelton, Luke Bryan en speciaal voor m’n jarige nichtje Annabel ga ik met Taylor Swift (zij begon jaren terug in de country muziek) op de foto.

Op de terugweg is een enorme ‘Mall’ te zien. Wiedes ziet op een van de gevels ‘Outdoor World’ staan. Outdoor betekent buiten, dus alles wat daarmee te maken heeft kun je hier vinden. Dus ook, je raadt het al, alles wat met vissen te maken heeft. En ja hoor, in de enorme ruimte is ook een ‘Fishing Centre’ ingericht. Alles, maar dan ook werkelijk alles, vindt je hier als visser. Wiedes loopt al kwijlend langs alle schappen en uiteraard ben ik hem even kwijt. Hij voelt zich hier als een vis in het water! Een geprint vis T-shirt mag niet ontbreken. Die gaat dus mee in de koffer naar Nederland.

Helaas stuiten wij ook op een gedeelte waar je pistolen en geweren kan kopen. Schappen vol. Ik heb mijn bedenkingen hierbij...

Dan is het mooi geweest. We gaan nu echt richting de staat Georgia. Morgen vliegen wij vanuit Atlanta weer naar huis. En zijn dinsdag weer thuis. Maar niet voordat we een vestiging van Hooters aan doen. Een alleraardigst meisje, Katlyn bedient ons. Graag wil ze met ondergetekende op de foto wat ik natuurlijk niet kan weigeren.

Ook aan deze dag houden we een goed gevoel over. De laatste motelkamer is een mooie. We doen in de kamer nog een biertje en we blikken nog even terug op de prachtige 3,5 weken die achter ons liggen. Morgen nog een korte evaluatie over deze vakantie.

1. Paula:
    26 juni 2023
    Mooie verhalen, Gerrit
    Goede reis terug naar Nederland
  2. Theo:
    26 juni 2023
    Wat een pittig "Hooter"moidje......Zo wat hebben jullie een geweldige vakantie gehad, zoveel gedaan en gezien, goed hoor. Was een genot om al jullie verhalen te lezen. Zal best weer even wennen worden in NL. Goede terugreis en tot in Hoogkarspel.