GEEN DOLLYWOOD, SMOKEY MOUNTAINS, CORVETTE MUSEUM, TIJDZONE

23 juni 2023 - Bowling Green, Kentucky, Verenigde Staten

Gisteravond kregen we via de TV kanalen de nodige ‘Flood warnings’ voor onze kiezen. In onze county was er serieus sprake van risico van Flood warnings. Het zou nagenoeg de hele dag regenen.

Dus we vragen Truus om advies. Het volgende komt eruit. Dollywood wordt geskipt. De hele dag in dit pretpark met regen, dat wordt ‘m niet. Mammoth Cave, in de buurt van Dollywood en een tip van neef Nick, wordt ‘m ook niet. Er zijn heel veel mogelijkheden om een wandeling te maken in de grotten, maar nagenoeg alle tickets zijn al uitverkocht.

Wiedes laat weten dat het Corvette museum ook in die regio is gevestigd. Die staat ook op zijn Bucket List. Dat kost de nodige uren in de auto, maar de voorspellingen zijn toch slecht.

Dat wordt het plan. Een ‘uitstapje’ dus in Kentucky en morgen weer terug naar Tennessee. We gaan nog wel dwars door de Smokey Mountains maar verwachten er niet veel van gezien het weer.

Viel het gisteren tegen, vandaag valt het 100% mee. Het is een geweldig ritje door de Smokey Mountains, er valt nagenoeg geen regen en het zicht is op sommige plekken redelijk tot goed. We stappen veel uit. We komen erachter dat het bezoek van het Corvette museum te laat wordt. Daarom gaan we deze morgenochtend doen. In het motel aangekomen hebben we weer zo’n 350 mijl gereden...

Bij het inchecken komen we erachter dat we in een andere tijdzone zijn gekomen. Het verschil met Nederland is daarom 7 uur geworden (was 6 uur). Voordeel: we hebben vanavond een uurtje extra!

De oudere dame aan de receptie weet niet waar “The Netherlands” ligt en vraagt ons ook ‘what the hell kind of language do you speak?!’

Conclusie: het is toch weer een dag geworden waar we beiden een goed gevoel aan hebben overgehouden. Morgen op naar ons laatste reisdoel: Nashville!

1. Kees Heilig:
    23 juni 2023
    Gerrit en Wiedus, de taal "Westfries toch! "