BLUE RIDGE PARKWAY, GOOD TIMES CAFÉ, CRYPTOGRAM, TENNESSEE, TEXAS ROADHOUSE

22 juni 2023 - Asheville, North Carolina, Verenigde Staten

‘The Blue Ridge Parkway experience is unlike any other: a slow-paced and relaxing drive revealing stunning long-range vistas and close-up views of the rugged mountains and pastoral landscapes of the Appalachian Highlands’.

Aan het begin van het park ontmoeten we een Japans stel die hier voor de 3e keer (!) komt. Wij nemen hen op de foto, zij nemen ons op de foto.

De mooie woorden in de eerste alinea zijn mooi maar wij zijn er op de verkeerde dag. Het is zwaar bewolkt en het regent af en toe. De vergezichten zijn er wel, alleen zien we niets door de laaghangende bewolking. Toch is het een ervaring én een uitdaging om de kronkelweggetjes te nemen. En dat 80 mijl lang. Dan is het voor ons genoeg geweest. De resterende 390 mijl laten we voor wat ie is.

Maar eraf komen is nog een dingetje. Er zijn maar enkele exits om er af te gaan. Maar bij een mooi Visitor Centre lukt dit uiteindelijk. We lunchen vervolgens in een soort ‘Eerste Aanleg’ café en voelen ons in het echte Amerika. Het gebouwtje piept en het kraakt, maar het eten is prima en er is ‘gewoon’ wifi. We boeken ons motel voor vanavond. Het ‘Good Times Café’ doen zijn naam eer aan.

Er ligt ons nog een lange weg te gaan. Het doel is om in de staat Tennessee te komen en dat ligt zo’n 350 mijl verder. Onderweg belanden we in een file van een half uur na een ongeluk. In dit soort situaties, als Wiedes achter het stuur zit, bewerkt ik mijn gemaakte foto’s. Maar omdat het zo lang duurt pak ik het 5 sterren cryptogrammen boekje (de moeilijkste) van Wiedes. En ik vind er zowaar een! Eén woord, daar blijft het bij...

We bereiken ons motel in Asheville (nee, niet Nashville, die gaat nog komen). Onderweg zie ik dat in deze plaats een Texas Roadhouse is gevestigd. Zonder dat Wiedes het weet stuur ik Truus eerst langs deze tent. Wiedes is blij verrast als hij aankomt. Hij verwacht het motel maar loopt naar binnen bij Texas Roadhouse. De schrik slaat ons om het hart, we zien veel wachtenden buiten staan. Zij staan in de rij, de wachttijd is ongeveer 35 minuten. Maar niet als je aan de bar wilt zitten, dan kan je gelijk naar binnen. En wij willen juist aan de bar, dus probleem gelijk opgelost. De sfeer is als vanouds. Nu nog alleen nog Hooters, die staat gepland in Nashville.

Morgen staat ‘Dollywood’ op het programma.

1. Sjon:
    22 juni 2023
    Veel mijls zo Gerrit en idd op een gegeven moment ben je er ook weet klaar mee en texas road house heb je ons ook al eens eerder aangeraden en het was damn good food
  2. Gerrit:
    23 juni 2023
    Ja Sjon. Het verblijf bij m'n neef duurde langer dan ingeschat. Dus inderdaad, we moeten nu de nodige mijlen maken!