THE GREEN STATE, NEW RIVER GORGE PARK, TV INTERVIEW, CRACKER BARREL

21 juni 2023 - Waynesboro, Virginia, Verenigde Staten

West Virginia staat ook bekend als de ‘Green State’. En dat hebben we geweten! We rijden ook vandaag best veel kilometers maar de hele dag worden we omringd door bomen, bomen en nog eens bomen. Geweldig! De keerzijde van zoveel bos is dat wij veel dode dieren langs de weg zien. O.a. jonge hertjes, dat geeft ons wel te denken...

Na een heerlijk ontbijtje bij ome Bob Evans pakken we de auto naar een National Park: New River Gorge. De rit begint perfect. De eerste 3 nummers die in de auto langskomen: Don Mc Lean met Vincent, The Zac Brown Band met Highway 20 Ride en Alison Krauss & Union Station met The Lucky One. Kortom, de voortekenen voor vandaag zijn goed.

New River Gorge Park is een enorm natuurgebied waar de ‘New River’ doorheen stroomt. En deze rivier is de oudste van USA... We doen 2 sight seeings: de ‘New River Bridge’ en de ‘Grandview’. Het zijn inderdaad 2 geweldige uitzichten.

Bij het Visitor Centre staan 2 lokale journalisten van ABC4 Woay te wachten die mensen aanspreken om iets te zeggen over West Virginia. Vandaag is het namelijk de 165e verjaardag van deze staat. Als zij hoort dat we uit Nederland komen wordt ze enthousiast, een interview met 2 knap uitziende jongemannen, niet afkomstig uit USA, doet het natuurlijk goed op TV. In goed Engels geven wij aan waarom de staat én dit park zo geweldig is. Vanavond is dit interview 3x te zien. Op Channel 4. Morgen zal het nog moeilijker worden om over straat te gaan...

Onderweg lunchen we in het Grand View restaurant (hoe toepasselijk). Country muziek klinkt door de boxen. We horen ‘Wide Open Spaces’ van de Dixie Chicks. En een piepjonge serveerster zingt mee met het nummer van Toby Keith ‘I should have been a Cowboy’. Bijzonder!

Ons eindpunt is Waynesboro in Virginia. En in deze plaats is zowaar een ‘Cracker Barrel’ te vinden. De keuze voor het avondeten is daarom niet moeilijk. Ongelooflijk: in 2006 ging ik met Wiedes voor het eerst naar USA. En kwamen we ook al in deze tent. En de inrichting is nog exact hetzelfde als 17 jaar terug. En in 2015 toen ik met Maarten in Amerika was. Ik zeg nog tegen Wiedes: ‘dit voelt als thuiskomen! Zelfs het spelletje ‘Peg Game’ staat nog steeds op tafel.

Teruggekomen in ons motel probeer ik nog de uitzending van ons interview te vinden maar dat gaat de mist in. De desbetreffende zender komt niet in onze guide voor. Waarschijnlijk omdat we niet meer in West Virginia zitten maar in Virginia. Jammer!

Morgen gaan we naar het beginpunt van de Blue Ridge Parkway. Deze is is 750 kilometer lang. Dát gaan we niet redden...