Everglades

5 juni 2013

De dinsdag wordt ingevuld met een kennismaking met het gebied. Michael en Anja rijden ons rond. Het plan is dat Widus of woensdag of donderdag gaat vissen op zee, vandaag treft hij met zijn zwager al de eerste voorbereidingen en zoeken enkele aanbieders op. Zo komen we ook in een klein plaatsje Matlacha dat veel weg heeft van Key West.
We rijden door en en passant lopen we even een huis in waar een keuken (Michael en Anja doen in keukens) van hen wordt geinstalleerd. Een huisje van een klein miljoen....

Op de terugweg doen we Hooters aan. Daar hebben wij onze lunch, maak ik m'n foto's en hebben mooie gesprekken. Buiten regent het nog steeds, maar het is wel ontzettend warm. Vanaf Hooters besluiten we toch om de Everglades aan te doen en rijden zuidoostelijk naar Everglades City. Vanwege het sombere weer is het rustig, daarom kunnen we zo een boot huren. Voor 40 dollar pp gaan we met "Jungle Erv's Airboat" op de boot. Koptelefoon op tegen het geluid en we glijden zo de Everglades in. De gids kent het gebied op zijn duimpje. Dat blijkt ook wel hoe hij op sommige plaatsen met 60km er door heen scheurt. De bochten worden spectaculair genomen, maar helaas kwamen we maar 1 krokodil tegen.

Walmart wordt bezocht. De Rolling Rock wordt ingeslagen en Widus koopt een hengel voor zijn visavontuur. En we doen Texas Road House (restaurant) aan. Op een country nummer doet het personeel voor de gasten een line dance. Mooi sfeertje en goed eten. Met de hengel tussen ons in gaan we op huis an.

Ik heb mooi de gelegenheid om m'n verslag te maken. Van Widus hoor ik zojuist dat ze woensdag inderdaad gaan vissen. Hij is hier helemaal gek van en is thuis ook regelmatig op de Noordzee te vinden. Hij moet nu zijn kans grijpen om dit nu ook in Florida te doen. Hij heeft er ontzettend veel zin in.

Om 8 uur vertrekken ze en gaan met een charterboot zo'n 20 mijl de zee op (Golf van Mexico) de zee op. Eind van de dag zijn ze weer terug, dus ik ga met Anja nog plannen wat wij gaan doen. Seaworld was een optie maar 3 uur heen en 3 uur terug is toch iets te ver. Waarschijnlijk wordt het iets in Tampa. We zien wel.

We kunnen beiden terugkijken op een prachtige, relaxte dag. We werden gereden en overal naar toegebracht en hebben mooie gesprekken gehad over alles en nog wat. Ook over de vele verschillen (water is overal gratis, de refills van de koffie, de winkelwagentjes worden door werknemers opgehaald van de parkeerplaats van Walmart) tussen Amerika en Nederland.

Foto’s