Yosemite and 'Road closed'

4 juni 2017 - Merced, California, Verenigde Staten

Vandaag de felbegeerde Rand Mc Nally gescoord. Heerlijk. Als de een rijdt kan de ander de atlas doornemen. Sommigen zullen dat niet begrijpen. Anderen weer wel.

Een goed begin dus. Maar het vervolg was minder leuk voor ons...

Met de 'annual pass', gekregen van neef Gido en zijn vriend (nogmaals bedankt!), kunnen we zo binnenkomen in alle Nationale Parken. Dus ook Yosemite. Wel even een ritje om er te komen maar als je er eenmaal bent, dan krijg je ook wat. Bij een van de vele foto stop momenten treffen we 2 Engelse motorrijders. Zij zetten ons op de foto en we hebben het nog even over de aanslagen in hun land.

Het is al gauw duidelijk dat Dennis - en ik opnieuw - onder de indruk is van het park. De Half Dome, El Capitan, adembenemende vergezichten en natuurlijk de watervallen. Je blijf foto's maken. Cody, een trotse Amerikaan op zijn Harley Davidson (Sjon!) wil graag dat ik hem en zijn stalen ros met mijn 'great camera' op de foto zet, met op de achtergrond de Half Dome. Hij krijgt de foto later per mail toegestuurd

Jammer dat we juist op zondag hier zijn. Het is stervensdruk! Achteraf horen we dat altijd veel Amerikanen de zondag uitkiezen om naar dit park te gaan. Maar we worstelen ons tussen de mensen en de standvastigheid van Dennis zorgt ervoor dat we vlakbij en onder een schitterende waterval komen. Zeiknat maar wat een ervaring!

Er staat nog een attractie op het programma: het aanschouwen vanaf boven van El Capitan. Dit is nog wel even een ritje van 3 kwartier naar boven met haarspeldbochten. Helaas blijkt de tijd tekort. We hebben nog een flinke rit naar ons eerder die dag geboekte hotel in Lone Pine. Waar ik erbij vanuit ging dat we door het park konden rijden. Dus niet. Met een flinke omweg moeten we er uiteindelijk toch komen. Maar... bij de weg aangekomen staat het bordje 'closed'. Eerder geen enkele aanduiding. De reeds geboekte kamer moeten we annuleren. En nu maar hopen op enige coulance van het motel en anders is het naar ons geld fluiten.

Daardoor komen we uit in Merced en hebben opnieuw in een mooie tent gezeten. The Burning Iron. En ook hier weer iemand die alles van ons wil weten. En Holland een 'great country' vindt. De 2e NBA finale gekeken. Schitterend hoor dat basketbal!

Een vermoeiende maar prachtige dag laten we achter ons. Ook nu laten de foto's op zich wachten.

1. Ina:
    5 juni 2017
    'S Morgens reisblog lezen, en dat nog twee weken: heerlijk! Een plezier, mannen, te lezen over jullie belevenissen.
    Veel plezier samen, dan blijven de verhalen ook leuk ;)
  2. Wiedes:
    8 juni 2017
    Road Closed klinkt bekend, Gerrit! 2006 Tioga Pass, 500 km omrijden, was toen niet echt erg, want we hadden geen motel geboekt, dus kom je op plekken waar je anders niet zou zijn geweest.