Los Angeles, Palm Springs

5 juni 2017 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Onder de klanken van het nummer "Only in America" van Brooks & Dunn gaan we weer de weg op. Met een geplande tussenstop in Bakersfield zal de eindbestemming Palm Springs zijn.

In Bakersfield zijn we op zoek naar een restaurant (Sequoia Sandwich gegeten) met wifi zodat we het motel kunnen vastleggen. Niet gevonden. Dan maar op het parkeerterrein van Starbucks even stilstaan en het wifi signaal oppikken. Dat lukt. En we kunnen door.

Truus dirigeert ons via de East 215. Dat zegt jullie niets maar dat is de weg die boven LA loopt. Dennis rijdt. Het is een rit met veel vertraging. Het is één en al auto's. Maar Truus helpt ons enigszins uit de brand. Ze stuurt ons naar de meest linker rijstrook wat een Carpool blijkt te zijn. Alleen auto's met 2 personen of meer mogen hier gebruik van maken. Dat is zeker een voorsprong.

Uiteindelijk komen we mooi op tijd aan in Palm Springs. Met de bekende windmolenparken (Wiedes). Vandaag hebben we ruim 600 km achter ons gelaten.

We gaan gelijk op zoek naar een restaurant. Dennis heeft er een gevonden op zo'n km afstand. Het is tegen de 40 graden, maar natuurlijk lopen the Dutch guys. Karakter. We stappen naar binnen en voor we het weten krijgen we een bingo bordje in ons handen geduwd. Op maandagavond is het bingo avond in dit restaurant!  Shirley Claire is de gastvrouw en in een melig sfeertje, voordat je het weet doe je gewoon mee, nuttigen we ons diner en doen mee met de bingo. Hoofdprijs die ronde $ 50,--! Shirley schreeuwt en zingt de boel bij elkaar. Ze komt nog even langs onze tafel, heeft ons in het vizier en richt vervolgens alle pijlen op Dennis. Eén been gaat op tafel, ze zit aan Dennis en ze kietelt hem. Spannend! Maar geen zorgen hoor Noortje, Shirley loopt tegen de 80...

Met dus weer een bijzondere ervaring in onze reiskoffer zoeken we ons motel op. De warmte is nog steeds enorm. Het wegdek straalt de warmte van die dag terug. Het zal vannacht niet verder afkoelen dan onder de 30 graden! Daarom eerst nog maar een duik in het zwembad. Het water is vies warm. We ontmoeten Lady Gaga met zijn 3 vrouwtjes. Lady Gaga is een hondje. Op de rand van het zwembad staat een man zich uit te sloven voor zijn vrouw en is bezig met een soort van Jiujitsu.

De lange rit, alle indrukken van vandaag. We moeten het allemaal maar verwerken. Daarom liggen we net na 9-en al te slapen. En al weer vroeg wakker om dit verslag te maken.

1. Anneke:
    6 juni 2017
    Als ik aan Palm Spings denk dan herinner ik mij de schroeiende warmte.....heftig en ook wel heel bijzonder. Was de braderie er ook....waar ze in de warmte rustig staan te BBQ'en. Heerlijk mannen om jullie verslag te lezen.....zoveel herkenningspunten. Geniet ervan!!!