Austin
13 juni 2013 - Austin, Texas, Verenigde Staten
We zijn beland in Santa Fe. Eindelijk een computer dus even een korte terugblik van de afgelopen dagen.
Op aanraden van Cees Ooteman van de Schalm ligt Austin ook in onze planning. Ook een muziekstad, misschien nog wel beter dan Nashville, aldus Cees. Het is weer een lange rit. Net na de middag komen we aan, een stuurfoutje van mij maar de scherpte van Widus voorkomt een botsing... Het is bloedheet en erg vochtig. We gaan naar 6th street, daar waar het allemaal gebeurt. Het is niet om uit te houden, we schieten een willekeurige kroeg in. De muziek in Coyote Ugly is echt verschrikkelijk, harder als hard. De meid die over de bar heen en weer loopt daagt ons uit om te yellen. We blijven rustig, en binnen 10 min. staan we weer buiten. In het Visitor Centre wordt ons verteld dat het Bikers Weekend is. 200.000 motorrijders gaan Austin bezoeken. We kiezen eieren voor onze geld. We zoeken een motel ver buiten het centrum en 's-avonds gaan we naar Broken Spoke. Dit is een kroeg waar bijna geen toeristen komen, maar goed de plaatselijke sfeer weergeeft. Wij zitten aan de bar, maken foto's met m'n smartphone en sturen deze door naar een aantal bekenden (Hans!). Op het moment dat wij prachtig aan een biertje zitten, is het voor enkelen al tijd om naar het werk te gaan.
In de achterzaal wordt gedanst. Veel mensen komen hiervoor naar de kroeg. Oud, jong, man, vrouw, ze dansen allemaal. De kroeg ademt historie uit. Mensen met grote namen zijn hier eerder geweest: Clint Eastwood, Willie Nelson, David Carradine. Er is zelfs een klein museumpje met allemaal foto's hiervan.
We liggen voor ons doen laat in bed.
1 Reactie
-
Simone:16 juni 2013Inderdaad. Toen ik je foto's kreeg ging ik naar mijn werk . Zo leuk dat jullie zo genieten!
