Greenville

13 juni 2013 - Greenville, Texas, Verenigde Staten

Om te beginnen: ik heb een aantal foto's van de laatste dagen erop gezet.

Dinsdagavond hebben een biertje gedaan in het wereldberoemde Elbows Inn & Bar. Met de locals en een aantal meiden die probeerden dronken te worden door een aantal "shots" te nemen. Van diverse kanten kregen wij deze shots aangeboden, maar wij sloegen vriendelijk af. Een mooie avond hebben we gehad, met een fantastische jukebox.

De woensdag stond voornamelijk in het teken zsm naar het zuiden af te reizen. Uiteindelijk hadden we bijna 500 mijl op de teller staan. Onderweg deden we een klein plaatsje aan in Warner, Oklahoma. Drie jaar terug hadden wij een leuke ontmoeting met een meisje die daar werkte. We waren in de buurt, dus even langsgaan voor een kop koffie. Helaas. Maar in de plaats daarvan kwamen we in contact met Alisha, dochter van de eigenaar. Ze had al gauw door dat we foreigners waren. Toen ze van ons onze plannen hoorden kwamen de smartphone en de apple computer tevoorschijn. Zij voorzag ons van alle info over Austin (volgende reisdoel) en bracht op ons een site waar we op een goedkopere manier een motel konden boeken. De koffie hoefden we niet te betalen, we gingen met haar op de foto en met een goed gevoel vervolgden we onze weg.

Goed om te vertellen dat we de 2000-mijl grens hebben overschreden en dat we 's-middags aten in een "Dutch Pantry". Geen idee waarom dit zo heet, er was namelijk niet erg veel "Dutch" aan.

De temparaturen schommelen deze dagen zo rond de 95 graden Fahrenheit, we drinken in en buiten de auto veel water, anders droog je uit.

En vanavond ontmoeten we weer een jongedame die het awesome vond dat wij uit Nederland kwamen. Ze heeft tot haar 5e in Heerlen gewoond en vond het bar interessant dat ze mensen uit Holland ontmoeten. Zij was overigens de eerste Amerikaanse die mijn naam goed kon uitspreken! Meestal noem ik mezelf de "G-man", uitgevonden door Michael, de zwager van Widus.

Morgen dus onze laatste muziekstad: Austin Texas. Woensdagmiddag zullen we daar aankomen, 's-avonds gaan we 6th street op. De plek waar het allemaal schijnt te gebeuren.

Helaas geen foto's dit keer, computer laat dit niet toe...

See you!

Foto’s

1 Reactie

  1. Sjon:
    13 juni 2013
    Leuk Gerrit die dikke vette harley bij Elbows inn