NASHVILLE

10 juni 2013 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Zaterdagmiddag kwamen we aan in Nashville. Bij het inchecken kwam mijn naam niet voor. In december gereserveerd via Expedia, maar op de een of andere manier was er iets niet goed gegaan. Een belletje van 24 minuten en 50 euro belkosten naar Expedia en het was opgelost. Mij benieuwen of de klachtenprocedure bij Expedia net zo goed is als de Rabobank! Dat is iets voor na de vakantie.

Nasville! Je moet hier geweest zijn om erover mee te kunnen praten. Vier dagen bruist de stad van muziek, voornamelijk country. We zijn immers in de stad "where country is born". Het CMA-festival is in volle gang en dat merk je aan alles. De kroegen zijn vol, en overal wordt live muziek gespeeld. Het sfeertje waar wij voor kwamen. We bezoeken eerst de Fan Fair, hier komen de artiesten hun handtekeningen zetten voor hun fans en kan je met ze op de foto. Op een gegeven moment komt Widus op me afgesneld, ik denk hij heeft zijn favoriete country artiest gevonden. Nee, er staat een rode Corvette in de zaal, die moet ik samen met Widus op de foto zetten...

Zondag zijn we al weer vroeg in de stad en bezoeken opnieuw, net als in 2010, het Country Music Hall of Fame. Nu hebben we alle tijd en we slenteren er door heen. Echt fantastisch gemaakt dit museum, zo mooi om hier doorheen te lopen. Voor zij die nog een keer in Nashville komen, dit is een must.

's-middags belanden we in een prachtige kroeg (Honky Tonk, www.honkytonkcentral.com/) en zitten een aantal uurtjes aan de grote bar en laten alles op ons afkomen). In de avond komen we in 2 kroegen Tootsies en Legends Corner waar we de meeste tijd doorbrengen. De muzikanten die er optreden zijn goed en bespelen het publiek. We genieten volop. En als je naar de wc gaat staat en je hebt je boodschap gedaan staat er een meneer klaar die het zeep in je handen spuit, en als je je handen wast wordt je nog even in je nek gemasseerd! Weer een ervaring rijker en een dollar armer!

En passant biedt een donkere dame haar diensten aan aan Widus maar hij weet zich net op tijd te herstellen. De dame moest op zoek naar een ander. Een andere jongedame heeft haar vrijgezellenfeest en heeft een boeket met lollys. Op een van haar borsten staat geschreven "One Buck". Omdat Widus het geld beheert mag hij een lolly van haar kopen. Voor de dollar had Widus al een plekje op het oog, helaas is moeder mee met een tas waar de dollar in moet.

We zijn nu een week onderweg. En we gaan nog een hoop beleven. We gaan straks naar een winkel van American Pickers en waarschijnlijk doen we nog even een museum aan, The Hermitage. Dan richting de Blues: Memphis.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Foto’s

2 Reacties

  1. Maarten:
    10 juni 2013
    doetjes zijn jullie
  2. Silvia Slagter:
    10 juni 2013
    Cor Souwer heeft jou een bericht gestuurd, wil je daar uiterlijk dinsdag op reageren met een ja of nee?
    Het is hier erg relaxed hoor, we redden het prima....