Yellowstone

19 juni 2013 - Idaho Falls, Idaho, Verenigde Staten

In Cody troffen wij het beste motel tot nu toe. Vier oude afleveringen van "Friends" gezien. Lachen! Woensdagochtend op naar Yellowstone. Ik was daar in 1983 voor het laatst geweest. We gingen via de East Entrance binnen. Je moet goed opletten, want voor je het weet staan er allemaal auto's stil op de weg. Dat betekent dat er een dier op of vlakbij de weg staat. In ons geval waren dat "longhorns", een soort hert.

Via de oostkant wordt je automatisch om het Yellowstone Lake gestuurd. Prachtig! Het was mooi weer en we maakten diverse stops. Gewoon vanwege het uitzicht en de stilte. Twee Amerikaanse dames kregen nog wat fototips van mij en ik zette ze bij 2 parkings op de foto. Free lesson and no charge! Cool!

Bij binnenkomst eerst naar de Fishing Bridge. Als het woord "fish" valt wordt m'n reisgezel al zenuwachtig. Dus wij erop an. Echter bleek dit de naam van een RV (camper) park te zijn....

In de gift shop komen we 2 Nederlanders tegen. Uit Hoorn.... Verderop, als een bizon ligt te grazen in de kant, en ik m'n foto's schiet wordt ik bedankt door een Engelsman vanwege het feit dat Feyenoord Van Persie destijds heeft verkocht aan Engeland en daarom nu bij M United speelt.

Natuurlijk moeten we de Old Faithful zien. En nog een paar duizend Amerikanen denken hetzelfde. Eromheen staan allemaal bankjes klaar en die zijn allemaal bezet. En iedereen maar wachten tot ie gaat spuiten. Na 20 min. is het zover. Maar minder spectaculair dan wij hadden verwacht. Na een paar minuten is het over en de bankjes zijn in no time leeg.

Direct daarna begint het vanuit het niets ontzettend te hagelen en op de radio worden T-storms warnings afgegeven. De temparatuur zakt naar een dieptepunt in onze vakantie: 44 graden Fahrenheit! Nog geen 7 graden!!! Wij zitten eigenlijk vrij snel in de goede richting waardoor we weinig last hebben van het slechte weer en komen veilig aan in Idaho Falls waar we de komende nacht gaan doorbrengen.

Zo tegen het einde van de vakantie kom je erachter dat je een klein beetje aan het Veramerikaniseren bent. Bepaalde gewoontes neem je onbewust over en je leert uitdrukkingen kennen. Dat wordt thuis weer acclimatiseren!

Morgen wéér Yellowstone. Dan nemen we een andere route die volgens Lonely Planet een prachtige moet zijn en ons op het hoogste punt gaat brengen van het park. We gaan het beleven!

ps: ik heb weer foto's kunnen uploaden. Van vandaag en dinsdag heb ik er aantal geplaatst.

Foto’s