Vertrek

2 juni 2023 - Schiphol, Nederland

Het is zover. De dag van vertrek naar USA! Silvia brengt ons weg naar de trein. Onderweg pikken we Wiedes op. Uitgerust met alleen handbagage gaan we een mooie periode van ruim 3 weken tegemoet.

En onze eerste ontmoeting van deze vakantie is alweer daar.

Twee vriendinnen staan te treuzelen bij het inchecken voor de trein en we raken aan de praat. Zij komen uit Oostwoud. Eén van de twee gaat kanovaren in Duitsland, de ander blijft achter. Noem het maar toeval maar de achterblijver blijkt uit Chicago te komen. Zij is 22 jaar terug in Nederland komen wonen. En mijn oren zijn gespitst! “Boston is one of my favourite cities”, zegt ze. Boston Historical Trail. Chicago River Walk. De tips komen gelijk binnen. Heb je daar nog familie, is mijn vraag. Mijn zus! Ik probeer ter plekke een overnachtingsplek te regelen, maar het enige wat ik terugkrijg is een brede glimlach. Verderop treffen we elkaar weer, ik probeer nog achter de achternaam van haar zus te komen, maar helaas..

Schiphol blijft mij intrigeren. Geweldig om uit de trein de hal binnen te komen, de vakantie voelt nu nog sterker. Zonder problemen komen we door alle veiligheid protocollen heen. Prachtig om al die massa mensen te zien. Waar komen ze vandaan, waar willen ze naar toe. M’n vader zou zeggen: moet er niemand werken?....

Vanavond gaan we eerst onze B&B opzoeken waar we 3 nachten blijven. Zaterdag een honkbalwedstrijd van de Red Sox. Zondag staat een fietstocht op het programma en een bezoek aan de Harvard University.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Brigit:
    Geweldig.
  2. Anita:
    2 juni 2023
    Heel veel plezier mannen!
  3. Kees Heilig:
    2 juni 2023
    Wiedus en Gerrit doen jullie voorzichtig met fietsen!!
    Hollanders op de fiets he.
  4. Michel:
    Cheers!
  5. José:
    Mooi
  6. Sjon:
    2 juni 2023
    Leuk Gerrit om je reis verslag weer te gaan lezen ,veel plezier en hou hem recht he.