17 mile drive, Highway 1 and Big Sur

2 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We verlaten San Francisco. Mooie dagen gehad maar het is nu tijd om de weg op te gaan. We halen de auto op. Waar we in de vorige keren altijd uit een aantal mochten kiezen, nu kregen we er een toegewezen. En je gelooft het of niet (Wiedes!), een Chevrolet Impala! Als ik de auto instap voel ik me gelijk weer thuis.

Truus wordt geinstalleerd en binnen no-time zijn we SF uit. De eerste stop is bij Auntie Mame's in Scotts Valley. De omelet - natuurlijk met veel ketchup - smaakt Dennis goed. Dan is het zijn beurt om het stuur van de Chevvy vast te houden. Zonder problemen, hij rijdt net zo goed als zijn vader :), komen we aan in Pebble Beach om daar de 17 mile scenic drive te doen. Prachtig!

Vervolgens zakken we nog zuidelijker af. We volgen de Highway 1. Beroemde weg langs de westkust. Adembenemende vergezichten. Geweldig om hier - weer - te zijn. We volgen de weg tot Big Sur en verder komen we niet. Door een aardverschuiving zal deze weg voorlopig niet meer te gebruiken zijn. Een 'detour' is niet mogelijk simpelweg omdat er geen andere weg is.

Dus hetzelfde padje terug. We besluiten te overnachten in Monterey. Het is vrijdagavond meerdere motels hebben No Vacancy. Maar iets meer buiten het cdntrum vinden we er een.

Na een tip van de manager gaan we eten bij Peter B's. Een prachtig sportcafé met 26 tv's met alleen maar sportbeelden maar geen voetbal of Roland Garros. Het eten wordt aan-en afgesjouwd en ik verbaas me opnieuw over het eetgedrag van de Amerikanen.

We besluiten nog één biertje te doen in een Engelse Pub. Een man staat naast ons  spelletjes te doen op een soort van computer. Hij is oprecht geinteresseer in die two Dutch persons en al gauw gaat het over Amerika, Holland, drinking, Trump, enz. We leren hem nog gauw 2 belangrijke Nederlandse woorden: Ientje toe! Na een keer of 10 uit te spreken komt ie in de buurt. Hij krijgt van ons nog een "shot" van 9 dollar (!) En nemen afscheid want zijn vriendin komt m halen.

Wederom een dag met mooie belevenissen. Helaas geen foto's want geen computer in de buurt.

1. José:
    4 juni 2017
    Wat een vriendelijke Amerikanen .
  2. Sjon:
    4 juni 2017
    Monterey hebben wij ook geslapen en fisherman wharf in de morgen bezocht erg leuk hoor