Lombard Street and Alcatraz

1 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag staat de laatste geplande activiteit op het programma: ALCATRAZ.

We kiezen ervoor om met de taxi te gaan. Bij de Cable Car staan namelijk een paar honderd man te wachten. Op verzoek van Dennis laten we ons afzetten bij Lombard Street, je weet wel die straat met al die haarspeldbochten. Daar aangekomen weet je niet wat je ziet. Alles toeristen! Plus ons natuurlijk... En weer die Japanners! De nodige plaatjes geschoten en de laatste kilometers naar Fisherman's Wharf doen we lopend.

Vooraf eten we bij een prachtige "Hard Rock Café". "Don't stop me now" van Queen komt voorbij dus helemaal goed. Zou een mooie locatie zijn voor onze Counter Reunie...

We lopen over de kade naar het vertrekpunt van de boot die ons naar Alcatraz brengt. Ineens klinkt een schreeuw vanaf de straat. Stop! Feyenoord Rotterdem (fonetisch)! Champion! Ja, ik heb vandaag ook m'n 010-shirt aan, hij zit zo lekker.  De persoon in kwestie vervoert toeristen in een bak achter zijn fiets. Een Amerikaan! Hij komt op me af en laat weten dat hij in Rotterdam was en fan is van Feyenoord. We doen een high-five en hij is weer gevlogen. Feyenoord supporters? All over the world! Laat jij het Dorien even weten, Michel?!

Ongeveer 6.000 personen schijnen dagelijks Alcatrez te bezoeken. Reken maar uit. Persoonlijk vind ik: je moet er geweest zijn, maar ik heb het al gauw gezien. Op de boot worden we nog aangesproken door een Amerikaan met een Nederlandse naam (van der Hoeven) die erg geinteresseerd was in ons. Wil weten waar we vandaan komen, hoe we heten.

Eind van de middag zijn we weer op het vasteland. We doen een paar Coors Light in een kroeg. De eerste wedstrijd van de NBA finales (basketbal) is aanstaande en houdt veel Amerikanen bezig. Natuurlijk staan alle tv's afgestemd op deze wedstrijd.

De dag wordt afgesloten bij een Italiaan. De pizza bij Bantam is beter, laat Dennis weten. En toch gaat deze pizza, qua prijs, 3x over de kop. Het is maar goed dat we vrijdag San Francisco verlaten.

De auto ophalen is vrijdag het eerste wat we gaan doen en dan "we hit the road".

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kees en Mieke:
    2 juni 2017
    Herkenbaar Gerrit dei straat zo in het centrum met al die haarspeldbochten. Stonk het ook nog zo, meeuwen poep, op de binnenplaats van Alcatrez?
  2. Gerrit:
    2 juni 2017
    Helemaal niet Kees! Wel van die vele Japanners die steeds in je beeld staan...
  3. Anneke:
    2 juni 2017
    Hoi mannen, wat leuk jullie reis! Het is voor ons alweer 6 jaar geleden dat wij daar waren. Heel veel plezier en ik ga jullie volgen......
  4. Brigit:
    2 juni 2017
    Lombardstreet met de auto en lopend gedaan, aparte ervaring. Helaas.....Alcatraz was die dag gesloten (alle overheids instellingen) beetje jaloers dus.
  5. José:
    2 juni 2017
    Heel leuk om te lezen wat jullie daar meemaken.
  6. Theo:
    3 juni 2017
    Jullie doen maar leuke dingen; ziet er allemaal oke uit. Zelfs een Feyenoord Supporter ontmoeten in Amerika. Het moet toch niet gekker worden. Geniet ze mannen!