Grand Canyon III, Page

11 juni 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Zondag rustdag. Zo is dat. Na een heerlijk ontbijt in het van alle gemakken voorzien hotel doen we het vandaag op z'n elvendertigst. We maken gebruik tot de check-out time van 11.00 uur en liggen heerlijk bij het zwembad. Ik besef me dat het kermis is in Zwaagdijk, die moet ik dit jaar missen.

Maar eerst ontvang ik het nare bericht van Silvia dat ex-collega Vincent Reus is overleden. Dat bericht komt hard binnen en moet even tot mezelf komen... Ik heb met Vincent altijd een goede band gehad, zowel in onze Rabotijd als daarna. Het doet je weer beseffen dat het zomaar over kan zijn.

Vervolgens verlaten we voorgoed de Grand Canyon via de 64 East. Maar onderweg kan ik het toch niet laten enkele keren te stoppen op de 'view points'. Nieuwe vergezichten, nieuwe indrukken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit in m'n geheugen gegrift blijft staan? Het allerlaatse view point is de Desert View. En nemen we definitief afscheid van een van de wereldwonderen.

Ons reisdoel vandaag is Page. Een mooie rit weer. Het landschap verandert langzaam. Veel rode gesteente en heel relaxed bereiken we Page. Onderweg zien we nog een stopplaats voor Horseshoe Bend. Die pakken we morgenmiddag misschien wel. We gaan naar Page omdat we gisteravond tóch een bezoek aan Antelope Canyon heben vastgelegd. Maandagochtend vroeg gaan we erop an.

Bij het laatste stoplicht zie ik in mijn achteruitkijk spiegel Bas Metten. Kan toch niet? Ik weet het niet zeker. Wij slaan linksaf en hij gaat rechtdoor. Na de vakantie toch nog maar even horen.

Uitgerust komen we aan. Vroeg op de slaapkamer en de tqijd wordt gedood met TV kijken en Internet.

1. Yvon:
    13 juni 2017
    Ik moest even bijlezen... maar ik ben weer helemaal op de hoogte . Wat een mooie , bijzondere ,gezellige reis ben je aan het maken