Seligman, Grand Canyon

9 juni 2017 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Het hectische maar op een bepaalde manier toch een mooi Las Vegas verlaten we vroeg in de morgen. Het is ongeveer 4,5 uur rijden naar de Grand Canyon. We hebben zowaar een rock zender gevonden! Bohemian Rhapsody van Queen, Jack & Diane van John Cooger en Magic Man van Heart klinken lekker op de 93 South.

Onderweg doen we het toeristisch plaatsje Seligman aan. Een echt Route 66 stadje. De echte charme is weliswaar verdwenen maar als je goed kijkt en je wilt het zien dan kan je je misschien enigszins voorstellen hoe het hier vroeger was. In het bekende winkeltje die iedereen aandoet koop,ik voor mezelf een souvenir. De eigenaar komt erachter dat we uit Nederland komen en laat weten dat ie een Daf in zijn achtertuin heeft staan. "Prove it", zeg ik. En voor ik het weet staan we in zijn tuin. En inderdaad daar staat de oude Daf 66 die m'n tante Truus vroeger ook reed.

Plotseling staat er een 'real cowboy' voor onze neus. Compleet met cowboyhoed, een geweer en 2 gezadelde paarden. Hij praat ronduit en voor we het weten zitten we op zijn paarden met het geweer. "Don't pull the trigger, it's a real gun!" roept hij. Ik geef hem mijn Nikon en mans laat hij weten dat hij betere foto's maakt dan ik. Ik mag 'm wel. Na dit circus gaan we uit elkaar en zonder dat ik het door heb, heb ik zijn cowboyhoed nog op. Al met al waren het hilarische 10 minuten.

We eten in de Roadrunner. Ook een mooi ingerichte tent. Alle muziek die uit de boxen klinkt zijn 60s en 70s. Zonde om weg te gaan maar de Highway wacht op ons. We verlaten de tent met The Joker van the Steve Miller Band.

We vervolgen onze weg. Dennis laat nog even weten dat ie vannacht slecht geslapen heeft. Kort daarna ligt ie heerlijk te ronken. Voeten op het dashboard en de stoel in de slaapstand. Ik zet de muziek zachter. Zo doen we dat, he Wiedes? De mijlen laten we achter ons en Dennis doet voor de 2e keer een tukkie?!

We bereiken The Grand Canyon. In januari heb ik alles al geboekt. Op 50 meter lopen van de Bright Angel Lodge, waar we verblijven, is de rand van de canyon. Vrijdag wordt wellicht het hoogtepunt van deze vakantie. Met de helikopter door de GC, varen over de Colorado rivier en een bezoek aan Antelope Canyon. Om 06.00 uur moeten wij ons melden en duurt tot 's-avonds 7 uur.

Maar.... dan moet er niet te veel wind staan. Donderdag zijn er geen vluchten geweest vanwege de te sterke wind. Het wordt dus spannend voor ons. We moeten ons morgen gewoon melden en dan weten we het. Toch zou het een enorme teleurstelling zijn als het wordt gecanceld. Hier had ik alle zinnen op gezet en heb ik zo mn best voor gedaan.

We gaan het zien...

1. Erna:
    10 juni 2017
    Wat een mooie verhalen Dennis en Gerrit! Het is nu half acht NL tijd, ik hoop dat jullie een prachtige dag hebben gehad in de GC.
  2. Sjon:
    10 juni 2017
    Finhers crossed Gerrit voor de heli echt een byzondere ervaring.
  3. Wiedes:
    Mooi, dat je op weg naar de Grand Canyon toch nog langs Seligman kwam,
    heb ik goeie herinneringen aan, nou maar hopen, dat het niet te hard waait, dat zou echt zonde zijn.