Arrived

30 mei 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Voor mij een nieuwe ervaring. Tegenwoordig mag je op Schiphol zelf inchecken, zelf je bagage op de band zetten, en zelf je label op de koffer plaatsen. Net als bij de Rabobank sturen ze ook bij Schiphol aan op 'veel zelf doen'.

6 dagen Kermis gaat niet in je kouwe kleren zitten. We waren al enige tijd in de lucht toen Dennis me aantikte. "Zijn we al in de lucht?". Hij had z'n eerste tukkie al achter de rug! De Kermis had zijn sporen achtergelaten.

Sinds 4 jaar weer gevlogen. Ik werd prettig verrast hoe KLM je weet te vermaken met leuke stewardessen, veel verwennerij en veel entertainment. Films, tv series (geweldig om een aflevering van "Frasier" te zien!) en games. Maar ik ging vooral - natuurlijk - voor de muziek  Het zal menigeen verbazen maar ik zag een prachtig in beeld gebrachte uitvoering van Bach's Brandenburg Concert. Voor de kenners: nr. 3.

Maar ook een Rolling Stones concert in Havana. Natuurlijk ook even in de country hoek gekeken. Tot mijn stomme verbazing kwam ik nergens Keith Urban (Jeannette!) tegen. Wel een prachtige uitvoering van "You Were Always On My Mind door Loretta Lynn. En ja, Wiedes, ook Alan Jackson met "I'm a Country Boy" geluisterd, we gaan immers naar Amerika!

De vlucht was perfect, de 10 uren vlogen letterlijk voorbij. De transfer verliep vlekkeloos. Het hotel ligt zeer dicht tegen het centrum aan. Alleen het weer valt wat tegen. Met 16 graden en veel wind is het minder dan bij jullie. De beroemde cable car al aanschouwd. We gaan morgen een ritje maken. Net als een fietsrit, o.a. over de Golden Gate Bridge, en een 's-avonds een baseball wedstrijd.

Tenslotte: het eerste Amerikaanse biertje van Dennis is een feit. Het werd een Budweiser. Gelukkig. Hij is 21. Het kan en het mag...

Dat was de eerste dag van G en Dennis in Amerika. Inmiddels hebben wij het nog wel het gevoel van de Nederlandse tijd, dat betekent dus 03.00 uur in de nacht. Natuurlijk straks nog even een aflevering van "Friends" kijken en morgen weer vroeg op.

Vandaag nog geen foto's gemaakt. Dat gaat morgen wel gebeuren.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sjon:
    31 mei 2017
    Mooi Gerrit dat de reus goed is verlopen het is evengoed altijd een hele zit.
    Verder als je tijd hebt en met de cable car omhoog bent gegaan als de tijd er is even naar het spoorweg museum is dicht bij het eindpunt.
    Veel plezier