Hoover Dam, Las Vegas

7 juni 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Het verrassende goede motel, laaggeprijsd en goed ontbijt (niet voor Dennis, te vroeg voor hem) wordt ingeruild voor de 93 East. We rijden de staat Arizona binnen. Tijdens een pitstop ziet Dennis dat op deze lokatie geschoten kan worden. The real stuff dus. Zijn vader staat er niet achter maar zoonlief is 21, hij beslist zelf. Ik leg intuitief het paspoort op de balie. Hoe naief van mij. Er is geen leeftijdgrens!

Het is veel geld voor 5 minuten schieten. We worden naar een afgebakend terrein gedirigeerd door een - bewapende - begeleider. Tijdens de korte wandeling ernaar toe heb ik met hem over vuurwapens in Amerika en hoe ik, of misschien wel wij, in Nederland er tegenover staan. Hij reageert lakoniek

Dennis krijgt korte instructies. Voor hem ligt o.a. een Glock en een UMP (?). De knallen zijn enorm, de patronen schieten zijwaarts waar vader met zijn goede gedrag foto's staat te nemen. We hebben uiteraard oor-en oogbescherming. Voordat ik het weet is het over. Dennis krijgt complimenten voor iemand die nog nooit geschoten heeft. En krijgt en pasant ook nog een tip. In Las Vegas is een locatie waar je 2e hands auto's op kan/mag blazen. Tsja... We lopen terug en ik vraag wat zijn jongste 'leerling' is geweest. Het knulletje was niet ouder dan 8 jaar. Maar zolang pap of mam het goed vindt is dit geen probleem.

Na een kort verblijf in Arizona rijden we de volgende staat alweer binnen: Nevada. Al gauw bereiken we Hooverdam, een enorme stuwdam. Ik was hier in 1982 maar wat is er veel veranderd. Volledig ingericht voor het ontvangen van veel toersiten. Zo is er in 2010 een Bridge Walk geopend wat een schitterend uitzicht geeft op de dam en Lake Mead.

We laten Hooverdam achter ons. Las Vegas is ons volgende bestemming. Het zoveelste flesje water gaat naar binnen. Het kwik ligt rond de 40. Truus staat eerst afgesteld op de Pawn shop van de Discovery serie "Pawn Stars". In de shop treffen we o.a. Big Hoss, Chumlee en The Old Man. Ze willen met mij op de foto maar ik sla dat af. Zo'n gedoe...Nee. Geen van deze zijn aanwezig. Louter personeel maar toch leuk om hier te zijn geweest.

We checken in bij hotel Excalibur waar we 2 nachten zullen blijven. We frissen ons op en zoeken de Strip op. Direct krijg je het gevoel in een andere wereld te zijn beland. Een absurde wereld. Als ik straks thuis ben heeft het dan nog zin om tegen de jongens te roepen "wie heeft het licht aangelaten?"...

We eten bij een Iers café en zien de 3e finale van de NBA. De laatste stop van vanavond is hotel Ballagio. Een op muziek gestuurde fonteinen show trekt duizenden bezoekers. Binnen vergapen wij ons aan de vele casinozalen die dit hotel biedt. Dennis zoekt zijn tafel van morgen alvast uit. En over een afstand van nog geen 100 meter moet hij 3x zijn legitimatie laten zieni!

Het is mooi weest. Morgen hebben we nog een hele - zware - dag voor de boeg. Stiekum zie ik alweer uit naar de de stilte en de natuur die nog gaat komen...

1. Pierre:
    8 juni 2017
    Echt geweldig zoals ik dit lees. Ik ben ook op diverse locaties geweest die jij beschrijft. Gewoon net of je het opnieuw beleeft. Ik zie de beelden zo weer voor me. Alles behalve het schietgebeuren dan.
  2. Sjon:
    8 juni 2017
    Ja prachtig Gerrit 3 jaar terug waren wij ook bij de Hooverdam maar heel kort het was er echt bloed verziekend heet maar prachtig om te zien en ja dan excalibur heel mooi om te zien ook wij beleven het nog eens mee ga zo door Gerrit groet aan Dennis
  3. Theo:
    9 juni 2017
    Goede schutter Dennis, inschrijven voor de Nationale Reserve??