APPLE, NEIL DIAMOND, MAINE, QUEEN

8 juni 2023 - Ticonderoga, New York, Verenigde Staten

Vanochtend in alle vroegte begonnen met een wandeling (ik moet natuurlijk ook op m’n stappen denken). Voor zover dat mogelijk is vanuit een motel. Stoepen zijn er nauwelijks. Wat kwam ik tegen? Veel schoolbussen die de kinderen op gaan halen, veel mensen die niet thuis ontbijten (denk ik) maar bij de afhaal Mc Donalds iets oppikken, werknemers die met draaiende motor in hun auto wachten totdat ze naar binnen kunnen. Veel rotzooi in de berm. Als een goede Westfries pak ik wat op en gooi het in de emmer.

Elke vakantie lijkt het me wel te gebeuren: ik vergeet iets. In het motel aangekomen kom ik erachter dat ik de adapter van m’n Apple heb moeten laten liggen in het vorige hotel. Niet het ergste maar ik moet wel eerdaags een nieuwe hebben. Dat wordt nog een opgave. Vandaag is het in ieder geval niet gelukt. En alles op de mobiel te doen....?

We zoeken een ontbijtplek op. De muziek start en Neil Diamond verwelkomt ons met ‘I am, I said’. De dag kan niet beter beginnen! We eten in een tent ‘The Work Store’. We zien ook meerdere mensen aan de ontbijttafel met een laptop. Aan het werk dus? Wat me doet herinneren dat er collega’s zijn die op dat moment werken. Ik kan het niet laten om even een app te sturen naar een naaste collega om even te informeren of alles goed gaat daar bij de bank. Niet dus, er blijkt een storing te zijn. Waarom verbaast me dat niet (meer)?

Over sommige dingen blijf je je verbazen over de Amerikanen. Zoals bij wegwerkzaamheden. Aan het begin en aan het eind zetten ze 2 personen neer in een geel hesje en het enige wat zij de hele dag mogen doen: een bord draaien. Op de ene kant staat ‘STOP’, en aan de andere kant staat ‘SLOW’. Wij gebruiken daar mobiele verkeerslichten voor

Vandaag rijden we best een pittig stukkie. En na 37 jaar is het Wiedes gelukt om in ALLE staten van Amerika te zijn geweest. Vandaag tikte hij de staat Maine aan. De drang bij hem is eindelijk verdwenen. Hawai is het enige excuus voor hem, die staat is alleen per vliegtuig te bereiken.

Bij een benzinestation klinkt Liar van Queen door de auto. We gaan nog niet de weg op, zetten het geluid harder en luisteren het nummer af. En bij Walmart spreek ik een werknemer aan. Bij binnenkomst staat hij in z’n eentje nabij de kassa’s, bij het weggaan staat ie er nog steeds. Hij staat daar 5 dagen, 8 uur lang. Op die plek. Om mensen te helpen bij de kassa’s en om te checken of alles afgerekend is. Poeh....

De dag wordt afgesloten met slecht weer en een scenic route. We komen laat op de kamer en de tv doet het niet. Weer een tegenvaller. “Een update” zegt de dame van het motel. De service laat te wensen over. Morgen weer een nieuwe dag!

1. Silvia Slagter:
    8 juni 2023
    Wiedes was toch mee om te zorgen dat je niks zou laten liggen ....
  2. Michel:
    Wiedes had drang
  3. Sjon:
    8 juni 2023
    Typisch Amerikaans overigens om overzl die bende op straat achter te laten in dit geval had je Meindert Homan wel mee kunnen nemen.
  4. Jos Gerrits:
    8 juni 2023
    Op vakantie vergeet je altijd wel iets..
    Merken jullie nog iets van de bosbranden in Canada? In de stad New York heeft men last van smog en is de lucht oranje gekleurd.
  5. Gerrit:
    9 juni 2023
    Nee Jos, het lijkt allemaal net goed te gaan! Lees het volgende verhaal maar.