RAND MC NALLY, IPOD, BROODJE GEZOND, CONNECTICUT, BRATTLEBORO

7 juni 2023 - Brattleboro, Vermont, Verenigde Staten

Wiedes loopt al dagen te zeuren aan m’n hoofd dat ie per sé een Rand Mc Nally wilde hebben (voor degenen die niet weten wat dit is, het is een road atlas). Truus (onze TomTom) doet al het werk en stuurt ons waar we wezen willen. Maar toch wil m’n maat – als ie niet rijdt – een Rand Mc Nally op zijn schoot hebben. Op een korte rit gaat de atlas een keer of 20 open en speurt hij waar we zijn en of Truus ons de juiste richting opstuurt.

Deze atlas was 10 jaar terug overal te verkrijgen. Maar dat was toen. Wiedes ergert zich dat bijna niemand weer weet wat een Rand Mc Nally is. Ook bij Walmart, waar deze altijd te verkrijgen was, ving hij opnieuw bot. Maar hij genoot duidelijk toen hij bij de visafdeling kwam en tientallen prachtige hengels bewonderde. Het walhalla voor hem! Maar goed, de Rand Mc Nally.

De aardige mevrouw, de aardige jongeman keken hem vragend aan. Een Rand Mc Nally? Maar de mevrouw gaf wel een goede tip: ga eens langs Barnes & Noble. Een grote boekenzaak. We moesten hiervoor wel 10 mijl omrijden, maar als Wiedes ergens zijn zinnen op heeft gezet...

En ja hoor. Een oudere medewerker wist hem de richting in te sturen waar inderdaad de Rand Mc Nally lag. De atlas lag daar te ‘branden’. Wachtend op Wiedes uit Nederland. Als een kind zo blij liet hij de atlas zien. En bovendien wist ie ook nog eens beslag te leggen op de 100e editie van de Rand Mc Nally! Alsof je een kind loslaat in een snoepwinkel. De dag van Wiedes kon niet meer kapot. Hij zei nog: ‘Ik ben een gelukkig man...’

De atlas ging gelijk op schoot en Wiedes maakte gelijk een route plan voor de komende dag. En dat deed ie goed! De radio ging aan maar tot onze grote schrik was Sirius XM (die die geweldige playlisten aanbiedt) verdwenen. Deze was maar 1 dag geldig. Niet getreurd, de Ipod van Gerrit werd uit de kast gehaald en de hele dag hadden we de perfecte muziek (check video!).

We gingen eerst door Connecticut. Volgens insiders de ‘rijkste’ staat van USA. Inderdaad mooie huizen maar echt een geweldig mooi gebied om doorheen te rijden. Dan moet je wel de binnen weggetjes weten, en die wist Wiedes feilloos te vinden. Dankzij zijn road atlas. Wel moest ik hem nog op de foto zetten bij 2 ‘Welcome’ borden van de staten Connecticut en Massachusetts.

Onderweg lunchten we nog in een prachtige locatie, gerund door 4 jonge dames. En ze verkochten zowaar een broodje (sandwich) gezond. Nooit eerder gehad in USA!

Uiteindelijk belanden we in het prachtige plaatsje Brattleboro (Vermont) in een motel die ons een prachtige kamer voorschotelde en ook nog eens veel goedkoper bleek dan gisteren.

We hadden een mooie dag...

1. Jos Gerrits:
    7 juni 2023
    Weer een mooi verhaal mannen. Rand McNally....ik heb thuis nog een Popular World Atlas uit 1973 van deze uitgever.
  2. Gerrit:
    7 juni 2023
    Is wellicht goud waard Jos! Misschien wil Wiedes m wel van je kopen...
  3. Linda:
    7 juni 2023
    Geweldig en zo mooi zitten (meezingen) in de auto.
    Wiedes ook nog 100 ste editie geniet ervan👍
    Wel voorzichtig he groetjes
  4. Michel:
    7 juni 2023
    Vist hij toch zo de 100e editie eruit.
  5. Sjon:
    7 juni 2023
    Goud mannen en die rand Mc Nally is idd een bestseller.
  6. José:
    Mooi mannen
  7. Silvia Slagter:
    7 juni 2023
    Nog steeds geen korte-broek-weer, zo te zien.
    Hier nog steeds wel hoor!
  8. Thea:
    8 juni 2023
    Bekend voor ons. Van de Amerika reis van 41 jaar terug, met jou en Kees. Af en toe komen we deze nog tegen en kijken er nog even in.
    Prachtig voor Wiedes. Deze zal denk ik nog vaak op tafel komen en er in terug kijken.