LYING EYES, ADIRONDACK PARK, HIGHWAY 20 RIDE, CASSIDY'S DINER, BOSBRANDEN CANADA, THE BEATLES

9 juni 2023 - Batavia, New York, Verenigde Staten

Nog voor half 7 maakte ik m’n eerste stappen. Walmart vlakbij. Op het parkeerterrein pak ik zo 3.000 stappen. Ook op dat tijdstip staan de muziekboxen – die buiten aan de muur hangen -  aan. “Lying Eyes” van The Eagles schalmt er doorheen. Jammer dat Wiedes niet mee is, hij ligt nog op 1 oor.

Vandaag gaan we door het Adirondack Park. Een geweldige mooie rit. Gemiddeld kunnen we er met een gangetje van 45 mijl doorheen. Mooie bochten, mooie uitzichten. De playlist 60’s staat vandaag op. Na 2 dagen 70’s werd het tijd voor wat anders.

Bij deze prachtige rit hoort toepasselijke muziek. We wijken even van de playlist af en, nadat de GoPro is geactiveerd voor de beelden, zet ik ‘Higway 20 Ride’ op van de Zac Brown Band. De beelden en de muziek passen geweldig bij elkaar.

Telkens als Wiedes de auto uitstapt heeft ie de neiging om de autosleutel proberen te pakken. Die er wel is, maar niet in het contact. We hebben er beiden schik van. In een klein plaatsje pakken we en bak koffie bij Cassidy’s Diner. Een jonge, hardwerkende moeder runt de zaak met haar zus. Haar kind loopt vrolijk rond in het restaurant. Ik spreek haar (natuurlijk) aan en krijg in 1 minuut tijd haar levensverhaal. Ik mag haar op de foto zetten. We hadden een geweldige 15 minuten. De fooi is vorstelijk. Meer dan 100%. Bij het wegrijden rent ze nog achter ons aan. Ze denkt natuurlijk dat we een fout hebben gemaakt. Ik geef nog even gas op de plank en zwaai haar m’n leven uit..

Op de een of ander manier zwijnen we door de rook van de Canadese bosranden heen. We zien een krant van vandaag dat de plaats Seracuse gisteren onder een dikke smog lag. Daar gaan we vlak onder langs maar er is niets meer van de ontdekken.

De rit gaat verder. De Beatles komen voorbij. Ik betrap Wiedes op het meezingen van een nummer van hem. Hij beweert altijd dat de Beatles ‘niet veel voorstelt’.

Inmiddels hebben we de auto nu 4 dagen. En hebben ruim 1.100 mijl (pakweg 2.000 km) gereden. Het motel waar we in belanden is picco bello tegen een mooie prijs. Morgen is er zelfs ontbijt.

Volgens mij is er iets misgegaan bij de boeking...

1. Brigit:
    9 juni 2023
    Weer mooi schreven Gerard. Ben benieuwd naar je verhalen vh weekend bij neef Nick Slagter.
  2. JEFFREY RUSTENBURG:
    9 juni 2023
    Waar is de foto van die vrouw? En wat maakte het geweldig??
  3. Gerrit:
    10 juni 2023
    Jeffrey! Wat dacht je van het tabbladje 'foto's'? Ze heeft de koffiepot in haar hand!

Mooie Kermis! Doe je André en Mathieu de groeten?