CANADA, NIAGARA FALLS, LEGENDS CAFE

10 juni 2023 - Chatham, Canada

We wisten niet zeker of we nog een uitstapje gingen maken naar Canada. De Niagara watervallen. Ik had wachttijden gezien van 2 uur. Maar uit de actuele informatie van vandaag bleek er helemaal geen wachttijden te zijn bij de Peace Bridge. Eén van de bruggen om toegang te krijgen tot Canada én de beste weg om uit te komen bij het – beste – uitzicht van Horseshoe Falls.

Dus we gingen ervoor. En voordat we het wisten waren we de brug over, met de douanebeambte hadden we gelijk goed contact en zijn ‘duim omhoog’ betekende dat we werden toegelaten.

Truus moest even ‘gereset’ worden. In Canada zijn de eenheden kilometers i.p.v. mijlen.

Dichtbij de watervallen vonden we een fantastische parkeerplek. Dat bleek ook wel uit het tarief: CAD 35,-- voor een uur parkeren. Maar op zo’n moment denk je hier niet aan. En een uur voldoende om langs de watervallen te gaan, foto’s en filmpjes te maken. Hoe spectaculair ook, ik had het nóg spectaculairder verwacht. Maar het blijft inderdaad een beleving.

We bestluiten om via Canada naar ons volgende reisdoel af te reizen: Detroit. Hier is het oudste aquarium van USA gevestigd. Gerund door vrijwilligers. Op verzoek van Wiedes die dit heel graag wil bezoeken. Maar dat wordt morgen. Dan gaan we ook op bezoek bij m’n neef Nick Slagter en zijn vrouw Gerda.  Hier blijven we waarschijnlijk 2 nachten.

We pakken niet de Highway en rijden koeterdekoet de 240 km op een secundaire weg. Heel relaxed en de muziek is onze compagnon. Onderweg doen we ook een mooie kroeg aan: Legends Café. Een kroeg zoals die in onze ogen moet zijn. Een mooie bar, tv’s met sport (deze kroeg heeft er 16, big screens) en uitstraling.

Overnachten doen we in Chatham. En morgenochtend dus weer terug naar de USA.

ps: M'n Apple geeft nog maar 8% aan. Kom ik niet aan een kabel, dan zullen de verslagen niet regelmatig en/of korter worden.

1. Brigit:
    10 juni 2023
    Dat zou heel jammer zijn Gerard.
  2. Sjon:
    10 juni 2023
    Jammer dat jullie niet de tijd hebben genomen voor de "maiden of the mist" die aan de onderkant van de waterval zo dichtbij mogelijk vaart en de 3d film van de falls waarin te zien is dat er mensen in een houten vat kropen en zich van boven naar beneden lieten storten.
    En nu maar echt werk maken van die kabelGerrit anders missrn we al dit moois via internet bestellen en bij je neef laten bezorgen