CHANGE OF PLANS, SKOELBUSSES, BARBEQUE

13 juni 2023 - Saint Clair, Michigan, Verenigde Staten

Nick rijdt dus op een schoolbus. Dit is zijn laatste week voor de vakantie die volgende week begint. In de staat Michigan zijn 50 units met elk ook ong. 50 schoolbussen. Dus rijden er in deze staat zo’n 2.500. Deze zijn in privé eigendom. De unit zelf wordt aangestuurd door een manager. De buschauffeurs worden door de overheid betaald.

Het toeval wil dat juist vandaag in de vestiging van Nick een barbecue wordt gegeven door de eigenaar. Om zijn waardering uit te spreken naar alle buschauffeurs, de monteurs, de begeleiders. We staan op het punt naar het Henry Ford museum te gaan als Nick thuis komt van zijn rit van vandaag en hij hiermee op de proppen komt. Hij laat ons weten dat ook wij welkom zijn op deze barbecue, omdat ik familie ben. En in mijn kielzog sleep ik Wiedes mee.

Dus change of plans. Wij met Nick en Gerda mee naar de barbecue. Een beetje onwennig, 2 Westfriezen tussen ong. 50 Amerikaanse schoolbus chauffeurs...  Na een lange terug- en vooruitblik op dit skoelbusseizoen van de eigenaar en de mananger, en de waardering naar de hele crew – ‘You are not just a busdriver, you are far away more than that! – kunnen we gaan genieten van de bescheiden, maar heerlijke barbecue. Meerdere collega’s zoeken Nick op, en wij worden telkens voorgesteld. En iedereen vindt het maar interessant dat er 2 Dutch Guys onder hun midden zijn.

De vrouw van de manager wil graag dat Nick en Gerda en hun gasten mét de eigenaar op de foto gaan. So that is what happens. Vervolgens gaan we samen naar Nick z’n bus, zien de binnenkant, en krijgen uitleg wat hij allemaal moet doen voordat hij de weg op mag. En ik zie m’n kans schoon om 1x in m’n leven achter het stuur van een Amerikaanse schoolbus te zitten.

Hier heeft het ook al weken niet geregend, maar aan het eind van de middag barst in deze regio het onweer los. Wat zal Gerda blij zijn met de regen!

Een onverwachte wending van onze dag, maar wel een prachtige wending. Henry Ford moet helaas een dagje wachten.

p.s.: de foto's per dag krijg ik niet onder het juiste verhaal. Kijk dus onder de algemene foto's. Ook heb ik een aantal nieuwe video's geplaatst. Ook video's van een aantal dagen terug, die bleken niet geüpload te zijn.

1. Sjon:
    13 juni 2023
    Zo gezellig Gerrit al die Amerikanen die jullie graag willen ontmoeten.
  2. Theo:
    14 juni 2023
    Wat een gastvrijheid daar, gezellig hoor. Buschauffeurs zijn altijd oké, als ik dit zo zie Gerrit zou je ook een prima chauffeur zijn voor lijn 412.....