FATHER’S DAY, WIEDES IS LOST!

19 juni 2023 - Sint Clair, Michigan, Verenigde Staten

Fathers Day. Vaderdag dus. Het is zondag. We komen allemaal iets later uit bed. Vanmiddag komen alle (klein) kinderen langs.

Ik ga eerst voor de dagelijkse wandeling op Frith. Vervolgens ga ik even in m’n eentje naar Meijers. Een grote winkel hier in de buurt. Ik heb Truus niet eens nodig, ik rij er zo op an. Ik moet ook even langs een drugstore. Ik zet net een paar stappen in de winkel en krijg van de kassa medewerkster direct een “Happy Fathers Day” toegewenst. Ik leg uit dat ik mijn (klein)kinderen op 4.000 mijl zitten en ze vandaag niet zal zien. Het nummer “Fifteen” van Taylor Swift schalmt door de winkel.

Vervolgens ga stap ik Meijers binnen. Zondagmorgen, maar de parkeerplaats is bijna vol. Ik vind niet wat ik wil vinden, maar er doorheen lopen is al mooi. Iemand zit daar vandaag om wijn aan te bieden, hij vraagt of ik wil proeven. Ik wuif het vriendelijk weg. Een mevrouw zingt mee met het countrynummer wat op dat moment klinkt. Leuk om te zien, mensen die met een plaat mee kunnen zingen.

Ik heb Wiedes met huiswerk achtergelaten. Dit is onze laatste dag bij Nick en Gerda. Morgen gaan we via de staat Ohio naar de staat West Virginia. Eerder heb ik de Vacation Guide gedownload. Ik zet Wiedes achter de computer en hij moet hier nuttige informatie voor ons ophalen.

Teruggekomen kijken we nog even naar een muziekprogramma uit 1969: The Porter Wagoner show. Een country programma. We zien een jonge Dolly Parton optreden.

Voordat de visite komt wil Wiedes toch nog even in het bos wandelen wat achter het grasveld van Nick ligt. Via datzelfde grasveld zien we hem verdwijnen. Nick waarschuwt hem nog, dat het dicht begroeit is en het is mogelijk is dat hij zijn coördinatie kwijt raakt. En na een half uur nog geen Wiedes te zien. Dan gaat de mobiel van Gerda. Wiedes aan de lijn. Hij is wel het bos uitgekomen, maar niet in de achtertuin van Nick. Hij staat ergens op een weg en hij weet niet welke kant hij op moet.... Met een paar simpele aanwijzingen zien we hem even later weer. Hij heeft zijn lesje geleerd.

Samen beleven we vaderdag met de (klein)kinderen van Nick. Het is een gezellige middag/avond op het terras van Nick en Gerda. Het eten is heerlijk en iedereen geniet. Een mooi afscheid op de laatste dag bij m’n neef en Gerda.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sjon:
    19 juni 2023
    Gerrit ,Wiedus moet maar in een tuiggie denk je kenne hem niet los laten
  2. Linda:
    20 juni 2023