KERMIS ZWAAGDIJK, SIGHTSEEING TOUR, EATING WITH FRIENDS

12 juni 2023 - Saint Clair, Michigan, Verenigde Staten

Een slaapkamer met douche voor je alleen. Wat een luxe! Dat zal Wiedes beamen denk ik.

De wandeling van vandaag is kort i.v.m. beginnende regen. De volgende actie is 2 mijl rijden naar een benzinestation annex subway annex levensmiddelenwinkel. Om op wifi te komen. We gaan anoniem bij Mc Donalds zitten.

Via de legioen app krijg ik binnen dat Kokcu vertrekt naar Benfica. En beginnen de eerste foto’s binnen te komen vanuit Zwaagdijk waar het kermis is. Silvia op de borrel bij Dick en Linda, Dennis laat zich zien op een foto met Zwaagdijker en Feyenoorder Patrick.

Het kriebelt wel een beetje bij me, niet op de borrel bij Dick en Linda en ook maandagavond niet even langs bij onze stamkroeg ‘Café de Ark’ van André en Mathieu. Silvia gaat overigens morgen wel heen. Om munten te verkopen.

We maken een korte rit met Nick. Hij geeft ons een sightseeing tour in Port Huron. Onderweg treffen we zijn zoon Jeroen (in USA noemen ze hem Jerome) thuis. Mooi is dat er aan de muur in zijn kamer een bordje hang met ‘The Slagters’. We belanden bij een vrijwillige organisatie aan de kade van de St. Clair River. Zeeschepen komen hier normaal gesproken langs, vandaag niet. We pikken een lezing mee van een ex-politieman die de DNR (Department National  Resorces) vertegenwoordigt. Zijn missie is om iedereen bewust te maken van de natuur die ons biedt.

Met vrienden van Nick en Gerda gaan we tenslotte eten in een prachtig en gezellig restaurant langs de rivier. We krijgen een warm welkom van Kim, de eigenaresse van deze tent. Nick en Gerda komen hier al zo’n 50 jaar. We zitten peut an, met de vrienden van Nick en Gerda is een goede klik. De gesprekken gaan over alles en nog wat. Kermissen, fietsen, de koers van de euro, de prijzen van de benzine in Nederland, etc. Het is heel gezellig, de uren vliegen voorbij. Kim zorgt ervoor dat Wiedes en ik elk een souvenir voor thuis krijgen.

1. Theo:
    12 juni 2023
    Eindelijk je reisverslagen kunnen lezen Gerrit, tijdens onze vakantie kreeg Ina hem niet geopend...... Wat hebben jullie al veel gereisd en gezien, skitterend hoor. Volgens mij komen jullie ogen tekort. Jullie hebben daar maar een goed adres bij Nick en Gerda, wat een skoftig huis. Geniet ze, doe Wiedes de groeten en ik kijk al weer uit naar je volgende reisverslag.
  2. Gerrit:
    13 juni 2023
    Bedankt Theo!
  3. Henk:
    12 juni 2023
    Mooie verhalen Gerrit. Leuk om te lezen! Veel plezier nog daar. Al een padelbaan gespot?
  4. Gerrit:
    13 juni 2023
    Bedankt Henk! Nee, niet één padelbaan gezien!
  5. Linda:
    14 juni 2023
    Kermis weer achter de rug ook weer goed loop helemaal op achter om jullie mooie verhalen te lezen. Maar heb je wel gemist groetjes
  6. Gerrit:
    14 juni 2023